2016. február 14.

Egy lépcsőház, ami igencsak magasra teszi a mércét...

Egy új munka felmérése mindig izgalmas, de olyan még nem fordult elő velem, hogy magában a lépcsőházban szinte több időt töltök el, mint a lakásban amit át kell alakítani.
Amikor meghallottam a címet, tényleg izgatott lettem, mert rájöttem, hogy képről már ismerem ezt a házat. Kedvenc célpontja különböző bauhaus tematikájú városi sétáknak és egy csomó blog foglalkozott vele. (varosban.blog.hu , kep-ter.blogspot.hu , epitészforum.hu.... )
Én nem írnám le az épület történetét, a tervezők munkásságát és a házhoz kapcsolódó sztorikat, hisz sokan mások már megtették előttem (érdemes elolvasgatni őket!!) Annyit azért megemlítenék, hogy a jellegzetes kék burkolat, ami nem más mint egy textilszövetre vulkanizált műanyag (magyar találmány volt, de  sajnos nem találtam róla több információt...) máig megmaradt eredeti formájában!
(update: szerencsére az olvasóim tájékozottabbak mint én, úgyhogy tőlük kaptam információt... Nagyon köszönöm!! itt többet olvashattok a kék padlóról..)
A képek magukért beszélnek. Sajnos én voltam annyira szerencsétlen, hogy a nagy "nyálcsorgatás" és ámuldozás közepette nem fotóztam.....?????? ...hihetetlen bírok lenni!!!!....így a képeket másoktól nyúltam... de rengeteg olyan részlete van a térnek, amiről nincs fotó, így szerintem Nektek is érdemes ellátogatni ebbe a házba, akár valamelyik városi séta keretében.

Nekem már nincs más dolgom, minthogy a látványilag és műszakilag igencsak lelakott lakást a lépcsőház megjelenéséhez méltó külsővel ruházzam fel...igyekszem, igyekszem!!! :)



A lakás jelenleg így néz ki, de reményeim szerint néhány hónap és egészen más lesz a kép....
fotó Wein Krisztina

lépcsőház fotók forrása: kep-ter.blogspot.hu , varosban.blog.hu


2 megjegyzés:

  1. Én is csorgattam már itt a nyálam, sajnos nem lakást vásárlóként.Miénk a ház szervezésében láttam a híres lépcsőházakat.Ott az hangzott el, hogy a gumiszőnyegek a Ruggyanta gyárban (a volt TAURUS Gumigyár leánykori neve) készültek magyar szabadalom alapján Emergé márkanéven.

    VálaszTörlés