2012. szeptember 3.

..mire jó a polipropilén lap, avagy költségkímélő design....

Tudjátok mi az a polipropilén lap (még jó, hogy nem kimondanom  kell...:))? Én sokáig nem tudtam, aztán a Panton Dekor boltban rájöttem. Egy 70x100-as vékony műanyag lap. Nagyon jó anyag, így gyorsan vettem is két ívet, elvégre mindig jó ha van ilyen otthon....
És valóban jól is jött, mert remek tálat sikerült belőle hajtogatnom. Mondjuk nem teljesen én találtam ki, hasonlót láttam egy design boltban, de szerintem ez nem von le az értékéből...:)
Kell hozzá a kimondhatatlan nevű lap,néhány méter sodrott zsinór, egy zsinórösszehúzó  és ha nagyon menőzni akartok akkor két színes zsinórvég valamelyik Röltexből. De az is tökéletes, ha egyszerűen két csomót köttök a zsinór két végére...
Szerintem életem legköltségkímélőbb csinálmánya ez a tál. Egy ilyen lapból kijön 2 db nagy és 3 db kisebb tál.  A lap 645,- Ft, a zsinór( kb 4 méter) 360,-Ft,az 5 db zsinórösszehúzó 200,- Ft, a 10 db zsinórvég 250,-Ft.
Ha jól számolok, akkor ez tálanként kb 290,- Ft....tudtok még hasonló árkategóriájú használható bármit, ami ráadásul abszolút design darab???:))




Készítsünk sablont. Vágjunk ki újságpapírból egy 45 cm átmérőjű kört. Osszuk fel nyolc egyenlő részre. A szélétől 4,5 cm re minden osztáson jelöljük be a lyukak helyét. Helyezzük rá a sablont a polipropilén lapra és rajzoljuk körbe. Ne feledkezzünk meg a lyukak jelöléséről sem. Ollóval vágjuk ki a kör-formát. Helyezzük egy falapra és egy lyukasztó segítségével üssük ki mind a nyolc lyukat. Vágjunk le a sodrott zsinórból egy kb. 120-140 cm-es darabot. Fűzzük át a lyukakon. Fogjuk össze a zsinór két végét és húzzuk bele az összehúzóba. A két végére pattintsuk rá a végzáró műanyagokat. A zsinór segítségével húzzuk össze a körlapot, miközben a közepét befelé nyomjuk. Ha jól csináljuk, egy mozdulat és máris használhatjuk a tálat.








 fotók Axel Springer/KKO/Wein Krisztina

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése